IT City

طبقه بندی موضوعی

تاریخچه کاتالیزور

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۱۸ ب.ظ

کاتالیزور یا کاتالیست یا کاتالیزگر خودرو  در سال 1975 در ایالات متحده استفاده شد. تصویر زیر نمونه ای از یک کاتالیزور پورشه پانامرا است.

آنها از زمان تأسیس لوازم یدکی ، از کاتالیزور اگزوز دو طرفه به مبدل های سه بعدی ، پیشرفت کرده اند. اوایل کاتالیزورهای دو طرفه، همچنین به نام مبدل های کاتالیزوری اکسیداسیون نامیده می شود، به این دلیل که آنها تنها HC و CO را تبدیل کردند. در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980، اغلب لوازم یدکی خودرو توسط مبدل های سه بعدی جایگزین شدند، که همچنین می تواند انتشار گازهای NOX را کنترل کند. مبدل های سه گانه به عنوان تبدیل کننده های کاتالیزوری اکسیداسیون کاهش می یابند.به طور کلی یک مبدل از یک محفظه استیل  ضدزنگ تشکیل شده است که یک بستر یکپارچه را شامل می شود که حاوی کاتالیزور است. این بستر برای ایجاد حداکثر خروجی گاز به کاتالیزور که از طریق مبدل جریان می یابد، برای حداکثر تبدیل و کارایی قرار می گیرد. مبدل های دو طرفه از پلاتین و پالادیوم برای اکسیداسیون CO و HC استفاده می کنند. مبدلهای سه‌بعدی نیز دارای رادیوم برای کاهش NOX هستند. در ابتدا مبدلهای سه طرفه یک زیرساخت جداگانه داشتند که CO و HC را با کمک اکسیژن اضافی تامین شده توسط یک پمپ هوا اکسید کرد. مبدل های سه‌بعدی مدرن از شیمی پیشرفته، نظارت O2 و کنترل سوخت کامپیوتری برای تبدیل همه 3 گاز مضر بدون نیاز به اکسیژن اضافی استفاده می کنند.عوامل مختلف می توانند باعث شکستن مبدل شوند. مشکلات داخلی مانند پلاگین یا کاهش کارایی تبدیل تقریبا همیشه ناشی از مشکلات موتور مانند اشتباه، مخلوط سوخت هوا و سوخت، نشت خنک کننده هوا و سوزاندن نفت است. اشتعال و سوخت بیش از حد می تواند مبدل را به گرما و حرارت سوبسترا سوق دهد، در حالی که روغن و ضد یخ می توانند سطح سوبست را پوشانده و مانع قرار گرفتن کاتالیزور در اگزوز شوند. در مکان خود را در زیر وسیله نقلیه، مبدل نیز در معرض ضربه از جاده های جاده ای است که می تواند آسیب ساختاری. یک مبدل مسدود شده جریان جریان اگزوز را محدود می سازد و باعث عملکرد ضعیف می شود. سایر علائم یک مبدل شکست خورده عبارتند از صدای تند و تیز، روشنایی چراغ بررسی موتور و انتشار بیش از حد، که می تواند منجر به آزمون مگس شکست خورده شود.صرف نظر از علت ناکارآمدی و علائم کاتالیزوری، ما می توانیم جایگزینی را ارائه دهیم که عملکرد را بهبود می بخشد و انتشار خودرو خود را قانونی می کند. ما پیشنهاد می دهیم هر دو مبدل های مستقیم و جهانی که ژانس حفاظت محیط زیست  و سازگار باشند. یک مبدل مستقیم مناسب مناسب و کارایی همان مبدل کارخانه خود را دارد و در سیستم اگزوز خود به درستی متصل می شود، در حالی که یک مبدل جهانی نیازمند برش و بستن لوله یا جوش برای اتصال است. ما همچنین مبدل ها را برای برنامه های کاربردی ارائه می دهیم که مبدل آن بخشی از منیفولد خروجی است. بسیاری از منیفولد های ما با مبدل های یکپارچه به عنوان کیت کامل با تمام واشر، سخت افزار و سپر (به عنوان مورد نیاز) شامل می شوند.

در تصویر زیر نمای داخلی از یک کاتالیزور به همراه فیلتر‌های موجود در آن را مشاهده می‌نمایید.

 

منبع: کاتالیست ایران

  • IT City Web Unit

تاریخچه

کاتالیزور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی